Én vigtig grund - derfor er det en god idé, at prioritere gode billeder til din markedsføring
Forstil dig at:
Vækkeuret ringer.
Det er morgen og du skal gøre dig klar til at møde din drømmekunde.

Hvad gør du?
Vælter du uforberedt ud ad døren med morgenhår og krøllet tøj, som slet ikke passer sammen.
ELLER
Tager du dig et dejligt morgenbad, sætter håret og overvejer hvilket tøj du skal tage på, hvorefter du tager velforberedt afsted til mødet?
Hvad vinder: morgenhår eller morgenbad?
Mit gæt er, at morgenbadet vinder fordi:
Pointen og forklaringen på, hvorfor du skal prioritere gode billeder i din markedsføring
Når kunderne møder dig online, så er billederne dit og virksomhedens ansigt ud ad til.
DERFOR er det meget vigtigt, at du er opmærksom på hvordan, du og din virksomhed fremstår via billederne – på sociale medier, hjemmeside, webshop, emails mv.
FORDI du og din virksomhed gerne skal fremstå troværdig og seriøs (både i den virkelige verden OG online) – således at nuværende og kommende kunder bemærker dig og får tillid til at samarbejde med dig.
Lad mig give et eksempel:
Forstil dig at du er kunde i en æblebutik.
Et af æblebutikkens værdier er ”god kvalitet”
Hvilket billede giver da mest mening for æblebutikken at bruge, hvis de gerne vil signalere ”god kvalitet” til dig som kunde?

Billede 1
ELLER

Billede 2
Svaret er billede 2, fordi der er gjort noget ud af billedet - ligesom ”morgenbadet”.
Billede 1 er rodet og virker sjusket, hvilket ikke stemmer overens med historien om "god kvaltitet", som æblebutikken gerne vil fortælle.
DERFOR er det vigtigt at du prioriterer gode billeder i din markedsføring!